nukilan

Sunday, July 26, 2015

jenis-jenis keputihan

 
 
 
Ramai wanita menganggap keputihan itu adalah gejala yang normal dan akan sembuh dengan sendirinya. Anda silap! Keputihan adalah lebih buruk daripada yang anda sangkakan.

Ada 2 jenis keputihan yang mesti dikenalpasti.

Keputihan Normal : keputihan yang terjadi 14 hari sebelum haid. Waktu ini adalah waktu subur seseorang perempuan. Hormon akan melimpah untuk mempersiapkan kedatangan sperma ke dalam telur. Kiranya, keputihan itu menjadi daya penarik kepada sperma dan keputihan ini tidak berbau busuk.

Keputihan SERIUS : Keputihan yang keluar sepanjang masa, gatal-gatal, berbau busuk dan menyebabkan rasa kurang selesa semasa hubungan seksual. Keputihan ini juga akan menjadi punca mandul/kancer/tumor/ketumbuhan rahim. Jika jangkitan ini tidak dirawat, maka kesannya akan menjadi bertambah teruk. Kulat ini mampu merebak keseluruh tubuh badan. Jangkitan bakteria atau kulat ini juga mampu merebak kepada pasangan. Hasilnya organ seksual lelaki juga akan mengalami kegatalan, kemerahan, kesakitan dan juga kulit melecet.

Tahukah anda bahawa keputihan terjadi disebabkan antara 2 sebab ini. Iaitu jangkitan bakteria sepertiBacteria Vaginosis ataupun kulat seperti Trichomoniasis dan Candida Albican.

Jika anda salah seorang wanita yang mengalami masalah keputihan, kami amat menggalakkan anda mengambil suplemen atau ubat merawat sebagai langkah pencegahan selagi ia belum serius.

* copy paste

0 ulasan: